Rabia Yalçın
Rabia Yalçın, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü’nden yüksek şeref öğrencisi olarak mezun olmuş bir dil ve konuşma terapistidir. Lisans eğitimi boyunca farklı klinik ve özel eğitim kurumlarında kapsamlı stajlar yaparak çeşitli iletişim ve konuşma bozuklukları alanlarında uygulamalı deneyim kazanmıştır.
Akademik odak noktası olan kekemelik ve akıcılık bozuklukları üzerine, Dr. Öğr. Üyesi Eda İyigün Uzunöz danışmanlığında yürüttüğü “2023 Şubat Depremine Maruz Kalan Okul Çağı Kekemelik Çocuklarının Kekemeliğe İlişkin Duygu ve Tutumları ile Sosyal Yönden Etkilenme Düzeyleri – Ön Çalışma” başlıklı çalışmasını 2025 Uluslararası Katılımlı Dil ve Konuşma Terapistleri Kongresinde poster bildiri olarak sunmuştur.
Rabia’nın çalışma alanları;
-
Kekemelik ve akıcılık bozuklukları
-
Sesletim ve artikülasyon bozuklukları
-
Gecikmiş dil ve konuşma
-
Okul çağı dil bozuklukları
-
Ses bozuklukları
-
Motor konuşma bozuklukları
-
Çok dillilik ve ikinci dil sürecinde konuşma/dil destekleme
Profesyonel yaklaşımında yapılandırılmış, kanıta dayalı yöntemleri yaşa ve bireysel ihtiyaca göre uyarlamayı önemser. Danışanlarına online ortamda erişilebilir, planlı ve düzenli terapi süreçleri sunmayı hedefler.
Lisans döneminde elde ettiği klinik ve erken çocukluk dönemine yönelik gözlem–uygulama deneyimleri, Rabia’nın profesyonel bakış açısını önemli ölçüde geliştirmiştir. Staj yaptığı kurumlar şunlardır:
Staj ve Klinik Deneyimleri
-
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Mediko – Dil ve Konuşma Terapisi Birimi
-
Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi – Dil ve Konuşma Terapisi Birimi
-
Sabancı Spastik Çocuklar Vakfı (Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı)
-
Muğla Dil Akademi Rehabilitasyon Merkezi
-
Dil ve Konuşma Terapi Merkezi (Özel Kurum)
-
Muğla Gelişim Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
-
Üç Elma Anaokulu – Erken çocukluk dil gelişimi gözlemleri
-
Oyun ablalığı deneyimleri – doğal ortamlarda iletişim destek uygulamaları
Rabia ayrıca TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı) ve AGENA Eğitim Platformu bünyesinde çeşitli gönüllülük projelerinde yer almış, çocuklara yönelik eğitsel destek programlarında aktif görev almıştır. Şu anda Danimarka’da bir devlet okulunda yürütülen bir projede yer almakta olup çok kültürlü öğrenci gruplarıyla çalışma ve ikinci dil sürecini destekleme konusunda uluslararası deneyim kazanmaktadır.